تاكید سخنگوی تعزیرات بر ضرورت دقت بیشتر مردم در خریدهای اینترنتی

تاكید سخنگوی تعزیرات بر ضرورت دقت بیشتر مردم در خریدهای اینترنتی

به گزارش خبرگزاری نام سخنگوی سازمان تعزیرات حكومتی بر لزوم دقت بیشتر مردم در خربدهای اینترنتی، با عنایت به شرایط فعلی، تاكید نمود.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، سید یاسر رایگانی در تماس تلفنی با برنامه گفت وگوی ویژه شبكه خبر با عنوان «فروش اینترنتی؛ بایدها و نبایدها» در ارتباط با شكایت از خریدهای اینترنتی كه در شرایط این روزهای جامعه سرعت و حجم بیشتری یافته است، اظهار نمود: با عنایت به این كه بخش زیادی از مایحتاج اصلی مردم از راه فضای مجازی و خریدهای غیر حضوری تأمین می شود این موضوع، بحث بسیار خوبی است.
وی در ارتباط با مقدار تخلفات در این عرصه اظهار داشت: به نسبت تخلفات موجودی كه در فضای مجازی و خریدهای غیر حضوری همچون خرید تلفنی، اینترنتی و از راه شبكه های مجازی وجود دارد، سطح پرونده هایی كه به شعب تعزیرات حكومتی می رسد، به جرات باید گفت به نسبت تخلفاتی كه انجام می شود، صفر است.
سخنگوی سازمان تعزیرات حكومتی تصریح كرد: بطور قطع بینندگان بر این گفته صحه می گذارند كه بارها اتفاق افتاده كه سایت های اینترنتی كه تلفنی را برای خرید اعلام می كنند، پس از دریافت وجه و باوجود اینكه باید وجه را حین تحویل كالا دریافت نمایند، پس از آن شماره ای كه هموطنان از راه آن خرید كرده اند مسدود می شود و متاسفانه دیگر جوابگو نیست.
رایگانی با اشاره به ماده ۳۹ قانون تجارت الكترونیك خاطرنشان كرد: این ماده به صورت شفاف تصریح كرده در صورتیكه تأمین كننده در حین معامله به علت عدم موجودی كالا -آن هم در شرایطی كه این روزها در بازار ما حاكم است خصوصا در خریدهای اینترنتی- و عدم اجرای خدمات، نتواند تعهدات خویش را انجام دهد، باید مبلغ دریافتی را فورا به مخاطب برگرداند مگر در موارد خاص.
وی خاطرنشان كرد: متاسفانه شاهد می باشیم كه هموطنان بارها در خریدهای اینترنتی با این مشكل رو به رو شده اند كه حین خرید یك كالایی را سفارش داده اند و موقع تحویل كالا با كالایی با خصوصیات دیگری مواجه می شوند.
سخنگوی سازمان تعزیرات در پاسخ به این سؤال كه مردم در صورت مواجهه با چنبن مواردی چه باید كنند، اظهار داشت: اولا هموطنان بعنوان مصرف كننده و خریدار حتما مد نظر داشته باشند كه پیش از هر چیز شماره تلفنی كه بعنوان فروشنده با آن در تماس هستند و همینطور سایت، اصالت كالا و واحد تولیدی را بسنجند.
رایگانی با اشاره به اینكه از ۶۰ هزار كسب و كار اینترنتی كه هولوگرام نماد الكترونیكی را دریافت كرده اند، ۱۳۰۰ تا مجوز دارند، اظهار داشت: با این تصور كه هموطنان از این ۶۰ هزار تایی كه هولوگرام دارند هم خرید كنند، باز هم در مورد قیمت و اصالت كالا و همینطور تقلب در كسب، سر آنها كلاه می رود.
او در آخر تصریح كرد: این مورد این مسئله را می رساند كه ما دستگاه متولی در این شرایط كه حضور و بازرسی می تواند به صورت نامحسوس هم باشد و نیازی هم به رجوع حضوری ندارد، باید نقش بیشتری در این عرصه ایفا نماییم.



1399/01/08
23:36:54
5.0 / 5
3725
تگهای خبر: پرونده , خدمات , سایت , شكایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام