رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد

کشف ۵۱ قبضه سلاح بدون مجوز شکار در نیمه اول سال جاری

کشف ۵۱ قبضه سلاح بدون مجوز شکار در نیمه اول سال جاری

خبرگزاری نام: به گزارش خبرگزاری نام، رییس یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار داشت: طی 6 ماه نخست امسال 51 قبضه سلاح غیرمجاز، 186 مهمات گلوله زنی و 250 مهمات ساچمه زنی کشف شده است.



فرهاد زندی در گفت و گو با ایسنا درباره آمار کشفیات نیم سال اول امسال اظهار داشت: بطور معمول بیشترین کشفیات را در شش ماه دوم سال داریم چون پرندگان مهاجر در این شش ماهه وارد کشور می شوند و زمستان گذرانی می کنند.

او افزود: با اینحال در شش ماهه اول امسال تا حالا ۵۱ قبضه سلاح غیرمجاز، ۱۸۶ مهمات گلوله زنی و ۲۵۰ مهمات ساچمه زنی کشف شده است. مقدار حریق مناطق چهارگانه در مجموع ۱۳ هکتار بود و اطفای آتش سوزی این ۱۳ هکتار طی ۱۰ عملیات بوده است.

رییس یگان حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: ۳۶ گونه پرنده شکاری هم کشف شده است و حدود ۴۴۵۰ دام مازاد یا قاچاق که در مناطق چهارگانه چرا می کردند، از این مناطق اخراج شدند. طی شش ماهه دوم هم ممکنست این روند ادامه داشته باشد همین طور ۱۳۷ گونه لطمه دیده یا خرید و فروش شده یا اهدا شده جهت بازگرداندن به طبیعت توسط مردم به مناطق بازپروری انتقال داده شدند.

او در مقایسه با آمار کشفیات سال قبل اظهار داشت: آمار کشفیات در شش ماهه اول نسبت به پارینه نزدیک به ۱۰ درصد بالا رفته است. نشست ها و جلسات مختلفی با دهیارها و شوراهای مناطق داشتیم و دوره های آموزشی هم برگزار کردیم. مقابله با شکارچی بدون مجوز را هم از طرف مردم داشتیم و با مراکز نیروی انتظامی، پلیس های کوهستان و کلانتری ها برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و شکار و صید بدون مجوز تفاهمنامه امضا کردیم و با آنها گشت های مشترک داریم.

زندی افزود: تعداد گشت و پایش ها و استفاده از همیارهای محیط زیست بالا رفته است. هم کارت همیاری صادر شده و هم سامانه ۱۵۴۰ در اختیار آن هاست تا تماس بگیرند و تخلفات را گزارش دهند. فرهنگسازی مهمست اما از طرف درگ هم احتمال افزایش شکار و شکارچی های بدون مجوز به سبب افزایش قیمت گوشت قرمز بالا رفته است. بعضی ها بدین سبب برای شکار کردن وسوسه می شوند.

رییس یگان حفاظت محیط زیست استان تهران درباره ی امکانات یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در مواقع ضروری اظهار داشت: ما یک آمبولانس ویژه حمل گونه های لطمه دیده با کلیه تجهیزات جانبی اش در اختیار داریم. اگر اتفاقی برای گونه های جانوری رخ دهد، می توانیم به سرعت آن گونه را به کلینیک های درمانی دامپزشکی منتقل نماییم. در بحث اطفای آتش سوزی هم تجهیزات خوبی داریم و بصورت انفرادی دهیارها و جوامع محلی را تجهیز کردیم تا امکانات لازم را برای اطفای آتش سوزی در مواقع اضطراری داشته باشند.

زندی در آخر اظهار داشت: ما باید هم پای علم روز تجهیز شویم. به عنوان نمونه پایش بوسیله پهپاد نیاز یگان هاست. برای پایش های سنتی و بصورت پیاده به نیروی اجرائی بیشتری نیاز داریم. لازم است تجهیزات نوین را به کار بگیریم تا از مناطق نگهداری و متخلفان را به سرعت شناسایی نماییم.



1403/07/22
09:06:03
0.0 / 5
54
تگهای خبر: آموزش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام