مدیرعامل موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی تاكید كرد

کوشش برای حذف نابرابری آموزشی در کشور

کوشش برای حذف نابرابری آموزشی در کشور

به گزارش خبرگزاری نام، مدیرعامل موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی وابسته به بنیاد مستضعفان، جزئیات طرح های آموزشی این بنیاد برای دانش آموزان مناطق محروم کشور را شرح داد.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، محمد بطحایی در آیین رونمایی از طرح های عدالت آموزشی و پرورشی بنیاد مستضعفان اظهار نمود: در حوزه محرومیت زدایی در مناطق هدف، ۴ محور اصلی سلامت، آموزش، اشتغال و کارآفرینی و زیرساخت های سخت افزاری مورد توجه قرار گرفته است.
وی در تشریح اقدامات بنیاد در حوزه آموزشی و پرورشی اظهار داشت: اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه ارتقای عدالت آموزشی در مناطق هدف طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در ۳ محور اصلی کار آفرینی و مهارت آموزی، تقویت بنیه علمی دانش آموزان و گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی خلاصه شده که در کنار کمک در مدرسه سازی صورت می گیرد.
بطحایی خاطرنشان کرد: کارآفرینی و مهارت آموزی حلقه گمشده و ضروری در تعلیم و تربیت نسل جوان ماست علاوه بر این تربیت بنیه علمی هم یکی دیگر از محورهای مورد رسیدگی است چونکه مصداق نابرابری بین فرزندان ما در میهن اسلامی به شمار می آید.
وی با اظهار امیدواری نسبت به گسترش هوشمندسازی مدارس در سرتاسر کشور اظهار داشت: امروز تجهیز و هوشمندسازی یک هزار و دویستمین مدرسه در کشور تکمیل شد و ۴۰۰ مدرسه دیگر هم در دست هوشمندسازی است.
بطحایی با اشاره به اینکه امروز یک هزار و صدمین کلاس درس مناطق محروم کشور به همت بنیاد مستضعفان افتتاح می گردد، اضافه کرد: در طول چند ماه آینده هم ۵۰۰ کلاس درس دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان تلاش در حذف نابرابری آموزشی در کشور دارد، اضافه کرد: آموزش، نقش شتاب دهنده کشور را دارد و مقوم تلاشهای بهداشتی و اشتغال است برهمین اساس اگر ما به حوزه آموزش و پرورش توجه کافی نداشته باشیم همه تلاشهای دیگر ما در دیگر شئونات کشور هم کم اثر و بی نتیجه خواهد بود.



منبع:

1403/07/02
15:01:23
0.0 / 5
180
تگهای خبر: آموزش , زندان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام