وزیر آموزش و پرورش:

مسئول پرورش استعدادهای شناسایی شده هستیم

مسئول پرورش استعدادهای شناسایی شده هستیم

خبرگزاری نام: به گزارش خبرگزاری نام، وزیر آموزش و پرورش بر ارتقای مرجعیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید نمود.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی در بخشی از این آیین با گرامی داشت یاد نویسنده نام آشنا «محمود حکیمی»، اظهارکرد: از همکارانم در کانون پرورش فکری صمیمانه قدردانی می کنم که پس از یک دوره طولانی، جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان را احیا کردند. جشنواره ای که می تواند اتفاق های بزرگی را رقم بزند و امیدوارم در سالهای بعد با وسعت و کیفیت بهتری برگزار گردد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این جشنواره دستاوردهای ارزشمندی دارد که جای آنرا هیچ چیزی نمی تواند پر کند، اظهار داشت: امروز اتفاق خوبی رخ داد و آن رونمایی از عروسکی بود که تولید فرهنگی ماست، چیزی که امروز در کشور نیاز داریم، تولیدات بومی و ارزشمندی است که باورها و فرهنگ خودمان را به جامعه مخاطب منتقل می کند.
کاظمی ضمن اشاره به اهمیت ابعاد مختلف این جشنواره، خاطرنشان کرد: در نظام تعلیم و تربیت باید مسیر کشف استعدادهای برتر در حوزه های مختلف را طی نماییم و پرورش دهیم. این یکی از مأموریت های نظام تعلیم و تربیت و از خلاءهای بزرگ در این حوزه می باشد.
کاظمی در ادامه مطرح کرد: کودکان و نوجوانان حاضر در این جشنواره، آینده حوزه تئاتر و سینما هستند و این مهم ترین موفقیت جشنواره است که باید برای شکوفایی این سرمایه ها برنامه ریزی نماییم.
وی با تکیه بر این که این جشنواره آغاز راه است، اظهار داشت: حالا که استعدادها را کشف و شناسایی کردیم، مسئولیم آنها را پرورش بدهیم و زمینه اتصال آنها به کانون های فرهنگ و هنر را فراهم نماییم.
وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به نقشی که این جشنواره دارد، تصریح کرد: اگر جشنواره درست برنامه ریزی و مهندسی شود می تواند در جهت تحول سند بنیادین در کف مدرسه موثر باشد.
کاظمی اضافه کرد: اگر برنامه ریزی نماییم تا هر مدرسه گروه تئاتری داشته باشد اتفاق های خوبی رقم خواهد خورد، چونکه تئاتر ریشه همه هنرهاست، زنده و جذاب و دلچسب است؛ هم برای کسانی که در این عرصه کار می کنند آورده تربیتی دارد و هم برای مخاطبان پیام های پرارزش و ماندگاری دارد.
وی تصریح کرد: به اندازه ای که تئاتر و هنرهای نمایشی پیام های اخلاقی، باورهای دینی و اهداف دینی ما را محقق می کند هیچ مجموعه ای نمی تواند این کار را انجام بدهد. اما متاسفانه ما کمتر توجه کرده ایم و به بایدها و نبایدها، سخنرانی ها، امر و نهی ها روی آوردیم که اثری ندارد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه گاهی پیامی که یک فیلم و تئاتر عرضه می کند از صدها سخنرانی بیشتر است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی نماییم و این ظرفیت ها را به مدرسه منتقل نماییم. امروز در این جشنواره تولیداتی داریم که این تولیدات نباید در این محیط باقی بماند. باید در فضای جامعه و فضای کودک و نوجوان بسط و نشر پیدا کند.
کاظمی ضمن اشاره به این که از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی و... استفاده نماییم و زمینه ابراز این هنرها را بخصوص در مناطق محروم فراهم نماییم، اذعان کرد: باید مرجعیت کانون را ارتقاء بدهیم؛ حضور شخصیت های فرزانه در حوزه کودک و نوجوان یکی از اجبار ها است تا کودکان و نوجوانان با این الگوها آشنا گردند. اگر قرار باشد این اتفاق رخ بدهد باید بسترش را فراهم نماییم.
وی ادامه داد: شکافی که اینروزها بین روش ها و ذائقه مخاطب در حوزه محتوا وجود دارد، باید برطرف شود.
وزیر آموزش و پرورش در انتها تصریح کرد: تولیدات ما باید متناسب با ذائقه دانش آموزان باشد و امیدوارم در دوره جدید بتوانیم از حضور صاحبان خرد و شخصیت های فرهیخته و نسل جوان خلاق و نوآور در این امر استفاده نماییم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، گفتنی است؛ نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان روز ۳۰ شهریور ماه در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پایان یافت.



منبع:

1403/06/31
11:34:56
0.0 / 5
193
تگهای خبر: آموزش , برنامه , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام